Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:09:56+01:00
Wysokość i krótszą podstawę określam literą "b".
Obliczam dkugość b z pitagorasa
a² + b² = c²
b² + b² = (8√2)²
2b² = 64 * 2
2b² =128/:2
b² = 64 (teraz pierwiastkowanie)
b = √64
b = 8
Znamy już dlugość wysokościu oraz krótszej podstawy.
P = 96cm²
96cm² = 1/2(a + b) * h(b)
96cm² = 1/2(a + 8cm) * 8cm
96cm² = 1/2a +4cm * 8cm
96cm² = 1/2a + 32cm² (przenosimy 32cm²)
96cm² - 32cm² = 1/2a
64cm² = 1/2a /:1/2
dalej chyba już sam dokończysz ;d
2010-03-04T18:10:27+01:00
Brakujący odcinek w dolnej podstawie:

P=h(a+b)/2
8√2(8√2+x)/2=96
64+8√2x=96
8√2x=32
x=32/8√2
x=4√2

Z pitagorasa wyliczamy przekątną "trójkąta":

x=√(4√2)² + (8√2)²
x=√32+128
x=√160
x=√16 * 10
x=4√10

Obwód:

3*8√2 + 4√2 + 4√10=28√2+4√10