Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T18:00:49+01:00
Http://odpowiedz.pl/ratetopic/126691/
poszukaj czegoś w necie :)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:05:27+01:00
Najbardziej znane są te krajobrazy, które zmieniają się wraz z szerokością geograficzną i związane z promieniowaniem słonecznym( równik, biegun).

2. Przykład krajobrazów strefowych:

- Krajobraz sawanny, pustyni, tundry, tajgi, stepu, lasu równikowego, pustyni lodowej.
Te krajobrazy występują wzdłuż równoleżników, po obu stronach na półkuli północnej i południowej.
- Druga grupa krajobrazów to astrefowe:
Spotykamy je w różnych szerokościach geograficznych, są niezależne od promieni słonecznych.
Przyczyną powstawania tych krajobrazów są ruchy skorupy ziemskiej powodujące:
- zalewy lądów przez morza
- wycofywanie się mórz z lądów
- powstawanie gór
- działalność wulkanów
- trzęsienia Ziemi
- wędrówki kontynentów
Krajobraz strefowy
Krajobraz astrefowy
- wilgotnych lasów równikowych

- sawanny

-pustyni

- tundry

- tajgi

- stepu
- zalewy lądu przez morza

- wycofywanie się mórz z lądów

- wybuchy wulkanów

- trzęsienia ziemi

- wędrówki kontynentów

- powstawanie gór

6. Tam gdzie człowiek silnie przekształcił krajobraz naturalny mamy do czynienia z krajobrazem kulturowym czyli antropogenicznym,np.

- krajobraz rolniczy – w którym naturalna roślinność została zastąpiona różnymi roślinami
uprawianymi przez człowieka, np. pola uprawne
- krajobraz sztuczny – większość naturalnych składników ulega zmianie
Krajobrazem sztucznym jest krajobraz miejski lub przemysłowy silnie przekształcony
przez człowieka.
1 1 1