Odpowiedzi

2010-03-04T18:02:32+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:03:10+01:00
Świątynie i domy modlitwy :)

katolicyzm – kościół, kaplica, katedra, kolegiata, bazylika
prawosławie – cerkiew, sobór
protestantyzm – kościół, kaplica (dom modlitwy, zbór)
mormoni – kaplica, świątynia
świadkowie Jehowy – sala królestwa, sala zgromadzeń
dżinizm – derasar
hinduizm – mandir, koil, gudi
konfucjanizm – świątynia Konfucjusza
islam – meczet
judaizm – synagoga
karaimizm – kienesa
rodzimowierstwo słowiańskie – chram (kącina)
shintō – jinja, taisha, miya, jingu (chram shintoistyczny)
sikhizm – gurudwara
taoizm – daoguan
zaratusztrianizm – świątynia ognia
buddyzm – stupa (pagoda), ćajtja, wat, tera, honzan
Ziggurat (świątynia religii mezopotamskich)
Świątynia etruska
Świątynia grecka
Świątynia rzymska – templum, fanum
Świątynia Jerozolimska (jedyna świątynia judaizmu, współczesną pozostałością po niej jest Ściana Płaczu)
Mitreum (świątynia wyznawców mitraizmu)