Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T21:52:20+02:00
Objętośc sześcianu
V= ( 8cm)^3= 8cmx8cmx8cm= 512 cm^3

Przyrost objętości wody w naczyniu
V"= Pi R^2 x H

Obie powyższe obietości sa równe
V"=V
Pi x (6cm)^2 x H= 512
36 pi cm^2 x H= 512cm^3
H= (512: 36Pi) cm
h= 14 i 2/9) : 3,14 = ok 4,5cm

Odp poziom wody w naczyniu podniesie sie o ok 4,5 cm

15 4 15
2009-10-20T21:52:44+02:00
Ojb sześcianu = 8^3 cm^2 = 512 cm^2

P podstawy walca(szklanki) = PI*r^2 = 3,14 * 6^2 = 113,04cm^2

512:113,04 ~ 4,5cm

odp. podniesie sie o ok. 4,5 cm
16 4 16