Odpowiedzi

2010-03-04T18:14:26+01:00
Barańczak Stanisław- poeta, krytyk i badacz literatury, tłumacz poezji angielskiej, eseista, jeden z czołowych reprezentantów Nowej Fali, przedstawiciel nurtu lingwistycznego w polskiej poezji. Od 1981 r. mieszka w USA, jest profesorem slawistyki na amerykańskim Uniwersytecie Harvarda. Wśród znanych tomów poetyckich m.in. Atlantyda, Chirurgiczna precyzja. Wśród znanych przekładów m.in. Antologia angielskiej i amerykańskiej poezji niepoważnej, dramaty szekspirowskie: Hamlet, Romeo i Julia, Król Lear.

Pozdrawiam :)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:19:26+01:00
Barańczak Stanisław (ur. 1946), poeta, krytyk, teoretyk literatury, tłumacz. Używał pseudonimów np. Barbara Stawiczak oraz Szczęsny Dzierżankiewicz i Feliks Trzymałko.Pracownik naukowy Uniwersytetu imienia Aadama Mickiewicza w Poznaniu, następnie profesor na Uniwersytecie Harvarda (USA), gdzie wykłada literaturę polską. Jest bratem pisarki Małgorzaty Musierowicz.Cierpi na chorobę Parkinsona.W listopadzie 2006 roku odznaczony Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski.Jest znawcą literatury nowoczesnej, ale także baroku polskiego.
4 3 4