Za trzy ekierki i dwa zeszyty załacono11 zł. zeszyt był o 1 zł. droższy od ekierki
a) oblicz cenę zeszytu i cenę ekierki.
b)sprawdź, ile trzeba byłoby zapłacić za pięć takich samych zeszytów i trzy takie same ekierki
obliczenia obowiązkowo

2

Odpowiedzi

2010-03-04T18:11:07+01:00
X-cena ekierki
x+1 zł-cena zeszytu

3x+2(x+1)=11

3x+2x+2=11
5x=11-2
5x=9
x=9:5
x=1,80zł

x+1=1,80+1=2,80zł
a]zeszyt kosztował 2,80, a ekierka 1,80


b]
5×2,80+3×1,80=14+5,4=19,40zł trzeba by zapłacić

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:11:52+01:00
A.
y-1 -> ekierka
y+1 -> zeszyt

3y-1+2y+2=11
5y=10/5
y=2

2-1=1 ekierka
2=1=3 zeszyt

b. 5*3+ 3*1= 18

ale nie mam pewnosci.. Pozdrawiam :*
1 5 1