Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:22:17+01:00
Pp = a*a
Pp=6*6=36
Pb=1/2*6*5
Pb=15
5²+6²=h²
25+36=h²
h²=51
h=√51
2010-03-04T18:29:08+01:00
A) Pole podstawy = 36.
bo pole podstawy jest a² czyli Pp=a² Pp=36cm²
b)wysokość ściany bocznej = 4
bo 5²-3² = h²
25-9= h²
16= h²
h=4
c) pole powierzchni to : Pp+4Pśb
Powierzchnia = a²+ 4* 1/2 *a*h
Pśb = 1/2 *a*h
Pśb= 1/2 *6*4
Pśb= 12

Pole powierzchni = 36+ 4*12
= 36 + 48
= 84 cm²