Obraz Matejki zapakowano w karton o wymiarach 235cm (wysokość) x 325cm (długość) x 20cm (szerokość). Ile metrów kwadratowych tektury potrzeba na takie pudełko?Wynik zaokrąglij do pełnych metrów kwadratowych. Przyjmijmy, że pomijamy wszelkie zakładki, sklejenia itp.



Dawać proszę o rozumne obliczenia i tłumaczenie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:23:41+01:00
2,35m 3,25m 0,20m { wymiary w metrach

Pc =2,35 * 3,25 *2 [ bo jest dwie ściany o tych wymiarach ] + 2,35 *0,2 *2 + 3,25 * 0,2*2 = 15,275+ 0.94+1,3= 17,515 m² ----> 18 m²
1 5 1
  • zbin
  • Rozwiązujący
2010-03-04T18:24:15+01:00
Pc = 2ac + 2bc + 2ab - pole powierzchni prostopadłościanu
a=235 cm
b=325 cm
c=20 cm
Pc=2×235×20+2×325×20+2×235×325
Pc=9400+13000+152750
Pc=175150 cm²

175150÷10000=17,515 m²
Potrzebne jest 18 m² tektury.
1 5 1