Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T21:39:08+02:00
Agnieszka ma 6 lat

wygląda to tak

Agnieszka to x
Basia to x+5
wiemy że rok wcześniej Basia była 2razy starsza od Agnieszki
dlatego 2x-1

równanie

x+5=2x-1
po zmienie stron

-x=-6 /*(-1)
x=6

Stąd wychodzi że Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6.Rok wcześniej Basia miała 10, a Agnieszka 5
2009-10-20T22:25:17+02:00
X-wiek agi y-wiek basi i układ równan y=x+5 i drugie równanie y-1=2x y podstaw pod drugie równanie i masz x+5-1=2x czyli x=4 a y=4+5=9 czyli aga ma 9lat a basia 4 lata-pozdrawiam