Bardzo proszę o dokładne rozwiązanie zadania..

Trzech zbójców: Olek i dwóch Marcinów podzieliło się łupem. Marcinowie wzięli po tyle samo skrzyń złota, Olek - o pięć skrzyń więcej niż każdy z Marcinów, ale Marcinowie razem wzięli o cztery skrzynie więcej niż Olek. Ile było skrzyń złota.?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T21:55:55+02:00
X- ilość skrzyń jednego marcina
x+5 - ilość skrzyń Olka
2x= x+5+4
2x-x= 9
x= 9
2x+x+5= 18+ 9+5= 32

Odp. Było 32 skrzynie złota

Pozdrawiam ;))
2009-10-20T22:20:06+02:00
X-ilość skrzyn 1 marcina y-ilosc skrzyn olka i układ równan y=x+5 i drugie równanie 2x=4+y ten y podstawiasz do drugiego równania i masz 2x=4+x+5 czyli x=9 a y=x+5 czyli=9+5=14 marcinki wzięły po 9 skrzyn a olek 14 razem 2 razy 9+14=32 -pozdrawiam