Odpowiedzi

2010-03-04T18:16:14+01:00
Zmysł wzroku działa za pomocą nerwów ;P:P
122 3 122
2010-03-04T18:18:42+01:00
Za pomocą nerwów

Mam brata w 5a i on mi powiedział
225 1 225
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:27:49+01:00
Jedną z istotnych części oka jest soczewka skupiająca,która zmienia swoją grubość,wypukłość.Zmiany kształtu soczewki oka,a co za tym idzie,zmiany zdolności skupiającej oka są spowodowane przez mięśnie. Oko reguluje ilość światła wpadającego do jego wnętrza.Dokonuje tego poprzez zwężenie lub rozszerzenie źrenicy,czyli otworu,którym światło wpada do oka.Czynność tę nazywamy akomodacją oka.W oku ,obraz oglądanego przedmiotu,powstaje w tylnej jego części,zwanej siatkówką.Nerw wzrokowy przekazuje informacje do mózgu.
76 4 76