Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:29:39+01:00
A) 5 + x=(24 - x) - (19 - 2x)=
5+x=24-x-19x+2x=
x-x-2x=24-19-5
-2x=0/9-2)
x=0

b)9x -4x + (4+x) = 2 (x -10)
9x-4x+4+x=2x-20
6x-2x=-20-4
4x=-24/4
x=-6

c)3y +5 = 7 (9+0,75y)
3y+5=63+5,25y
3y-5,25y= 63-5
-2,25y=58/-2,25
y=25,78

d)x - x = 7 - x
x-x+x=7
x=7
1 1 1
2010-03-04T18:30:02+01:00
A) 5 + x=(24 - x) - (19 - 2x)
5+x=456-48-19x+2x
x+19x-2x=456-48-5
18x=403 /:18
x=22 7/18

b)9x -4x + (4+x) = 2 (x -10)
9x-4x+4+x=2x-20
9x-4x-3x+x=-20-4
3x=-24 /:3
x=-8

c)3y +5 = 7 (9+0,75y)
3y+5=63+5,25y
3y-5,25y=63-5
-2,25y=58 /:(-2,25)
y=58*4/9
y=232/9
y=25 7/9

d)x/2 - x/4 = 7/3 - x
2x/4-x/4+4x/4=7/3
5/x=7/3 /*1/5
x=7/15
Nie wiem czy w tym ostatnim z tym ułamkiem o co chodzi chodzi, ale mam nadzieje że dobrze zrozumiałam :)

2010-03-04T18:39:19+01:00
A) 5 + x=(24 - x) - (19 - 2x)
5+x = 24-x - 19+2x
5+x= 5+x
x-x=5-5
0=0 równanie tożsamościowe

b)9x -4x + (4+x) = 2 (x -10)
9x-4x+4+x=2x-20
6x+4=2x-20
6x-2x=-20-4
4x=-24/:4
x = -6

c)3y +5 = 7 (9+0,75y)
3y+5= 63 + 5,25y
3y-5,25y =63-5
-2,25y = 58/ : (-9/4)
y= 25 7/9 ( Aby podzielić dwie liczby należy dzielną pomnożyć przez odwrotność dzielnika.)

nie wiem o co chodzi w tym przykładzie, bo nie rozumiem tego zapisu
d)x - x = 7 - x
_ _ _
2 4 3
jeśli jest to taki przykład to rozwiązanie jest następujące:


x/2 - x/4=7 - x/3 /*12
6x-3x=84-4x
3x+4x=84
7x=84 /:7
x= 12

Legenda:
/ kreska ułamkowa
* mnożenie

Pozdrawiam :)