Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:31:56+01:00
C²=a²+b²
c=przeciwprostokątna
c²=12²+5²
c²=144+25
c²=169
c=13cm

r=½(a+b-c)=½(12+5-13)=½×4=2cm
odp. promień okręgu wpisanego wynosi 2cm


LICZĘ NA NAJ...;)
1 1 1
2010-03-04T18:36:12+01:00
A - przyprostokątna = 12 cm
b - przyprostokątna = 5 cm
c - przeciwprostokątna = ?
r - promień okręgu wpisanego = ?
c² = a² + b² = 12² + 5² = 144 + 25 = 169
c = √169 = 13 cm
r = (a + b - c)/2 = (12 + 5 - 13)/2 = 4/2 = 2 cm
odp
r = 2 cm