Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T21:56:20+02:00
1.Autorem klasyfikacji organizmów był Karol Linneusz - szwedzki przyrodnik i lekarz.
2.Gdyby glony ''wyginęły'' wody byłyby mniej czyste, ponieważ glony ją oczyszczają. W wodach brakowałoby tlenu, gdyż glony wzbogacają je o ten gaz. Dodatkowo są pokarmem dla roślinożerców, więc byłaby to dla nich duża strata - nie mieli by co jeść.
3.Podstawową jednostką taksonomiczną jest gatunek.
1 5 1
2009-10-20T21:57:00+02:00
1)Karol Linneusz


3)
zasadnicze jednostki taksonomiczne, to są gatunek, rodzaj, rząd, gromada, typ, królestwa- w razie potrzeby tworzone są jednostki pomocnicze ( np. podgatunek, podrodzaj, nadgodzina, podtyp itp.).