Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T18:45:49+01:00
J.R.R Tolkien(ur 3 .01 1892 r zm 2.09 1973 r ). Angielski pisarz i filolog.urodził się w angielskiej rodzinie.Wczesne dzieciństwo Tolkiena przebiegało bez większych zawirowań, jeśli nie liczyć ukąszenia przez ptasznika, co może uchodzić za przyczynę ciągłego pojawiania się olbrzymich, jadowitych pająków w jego dziełach.W październiku 1911 roku Tolkien podjął studia.Święta Bożego Narodzenia roku 1912 Tolkien spędził u krewnych, gdzie zgodnie z szeroko rozpowszechnionym zwyczajem angielskim wystawił sztukę, której był jednocześnie reżyserem i głównym bohaterem. Jest to rzecz godna wspomnienia, zważywszy na jego późniejszą niechęć do dramatu. 3 stycznia 1913, w dniu osiągnięcia pełnoletności, po raz pierwszy od dłuższego czasu napisał do swojej młodzieńczej miłości Edith. Ta była już jednak zaręczona z bratem jednej ze szkolnych koleżanek. Tolkien przeżywał długo ten fakt, lecz po wielokrotnym przeczytaniu listu, przeczytał, że Edith napisała, iż zaręczyła się, gdyż ów mężczyzna "był dla niej dobry". Ten szczegół skłonił młodego Ronalda do napisania kolejnego listu do Edith. Gdy spotkali się, jeszcze tego samego dnia zapadła decyzja o zerwaniu zaręczyn i młodzi kochankowie ponownie byli ze sobą. Rok później, po wstąpieniu Edith do Kościoła Katolickiego, odbyły się uroczyste zaręczyny, a po kolejnych dwóch latach, 22 marca 1916, ślub.

no to tak A jak nie to to spisz sobie z wikipedii;p
1 5 1
2010-03-04T19:25:44+01:00
J.R.R. Tolkien (3.01.1892-2.09.1973)
Był angielskim pisarzem i filologiem.
Jego książki toczą się w mitycznym świecie (Hobbit, epos Władca Pierścieni).
Publikował prace z filologii i literatury dawnej, pracował przy powstaniu największego słownika języka angielskiego.
Umiał ponad 30języków zwłaszcza te "wymarłe", uczył sie również polskiego ale był dla niego za trudny.
Mając 3lata przeprowadził się z matka i młodszym bratem do Anglii.
Wychował się w katolickiej wierze co miało wpływ na jego twórczość.
Matka uczyła go podstaw języków obcych(niemiecki, francuski oraz łacina), z czasem rozwijał kolejne języki.
Zapoznawane języki miały odzwierciedlenie w utworach.
Brał udział w I wojnie światowej jak i również w w bitwie nad Sommą (która była najkrwawszą wojną w czasie I wojny światowej).
W 1920r został docentem na Uniwersytecie w Leeds, po 4latach dostał stopień doktorski, w 1925r otrzymał posadę kierownika katedry Rawlinsona i Boswortha języka staroangielskiego w Oksfordzie, a Władca Pierścieni został opublikowany w 1954.
Zmarł po krótkiej chorobie w prywatnym szpitalu w Bournemouth.
1 5 1