Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:55:17+01:00
1.
-sceniczny utwór muzyczno-dramatyczny,
-amerykańska odmiana operetki,
-powstał w Stanach Zjednoczonych na początku XX w.. -ukształtowała się forma nowoczesnego musicalu, obejmująca fabułę, piosenki i taniec.

2.
Składa się z takich samych fragmentów muzycznych co opera, lecz występują tutaj również części mówione, niemuzyczne tzn. dialogi, monologi, sceny zbiorowe. Dominuje jednak przewaga elementów muzycznych nad niemuzycznymi. Panuje ok. 100 lat do momentu pojawienia się w I połowie XX wieku musicalu.
6 2 6
2010-03-04T20:30:44+01:00
1.
-korzysta z różnych gatunków muzycznych i gatunków tańca
-zawiera sceny mówione,śpiewane i tańczone
-jest formą eklektyczną i wielotworzywową
-wykorzystuje tematy współczesne, tagże ze świata literatury i dramatu

2.Musical jest rodzajem amerykańskiego spektaklu muzycznego, najczęściej z gatunku komedii, spokrewnionego z operetką.
Operetka (tzw. mała opera) powstała ok. 1855 roku w Paryżu i Wiedniu. Jest to forma widowiska muzycznego łączącego lekką, melodyjną muzykę z akcją sceniczną o charakterze komediowym.
Składa się z takich samych fragmentów muzycznych co opera, lecz występują tutaj również części mówione, niemuzyczne tj. dialogi, monologi, sceny zbiorowe. Dominuje jednak przewaga elementów muzycznych nad niemuzycznymi.
Panuje ok. 100 lat do momentu pojawienia się w I połowie XX wieku musicalu.
5 4 5