Pomóżcie mi roziwazac 2 zdania jedno za 5 pkt i drugie za 5 ; ]

1zadanie: JANEK DODAŁ CZTERY LICZBY Z KTÓRCH KAŻDA NASTEPNA BYŁA O 1 MNIEJSZA OD POPRZEDNIEJ , I OTRZYMAŁ : 34 . JAKIE LICZBY DODAŁ ??

2zadanie: Ania wybrała pewną liczbę, po czym zsumowała połowę, jedną czwartą i jedną ósmą tej liczby . otrzymała 21. JAKA TO LICZBA ? ? ;]]

3

Odpowiedzi

2010-03-04T18:45:50+01:00
Ja mam na to pierwsze :D
napisał liczbę 10
2010-03-04T18:48:47+01:00
1. x+x-1+x-2+x-3=34
4x=40/:4
x=10

2.
0,5x+0,25x+0,125x=21
0,875x=21
x=24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:50:13+01:00
Zadanie 1
Te liczby to:
10,9,8,7

Zadanie 2
Ta liczba to 24 bo 24:2 to 12,24:4 to 6 i 24:8 to 3 czyli 12+6+3=21