Odpowiedzi

  • Caa
  • Rozwiązujący
2010-03-04T18:49:44+01:00
40%
bo

120cm3 to 120g gdyż dęstość wody jest równa 1g/dm3

masa roztworu = 80+ 120 =200g

80 g subst --- 200g roztw
x g subst --100 g roztw

x= 40 z tego wynika Cp= 40%
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T18:58:01+01:00
Stężenie procentowe obliczamy ze wzoru:
C% = ms × 100 % : mr
mr =ms + mw
ms (masa substancji)= 80g
mw (masa wody)= 120g (120cm³= 120g, bo gęstość wody wynosi 1g/cm³)
mr= 80g + 120g= 200g

C% = ms × 100 % : mr
C%=80g × 100% : 200g
C%=40 %
Ług sodowy to nazwa stężonego roztworu NaOH o stężeniu 40%