A) Dorośli stanowili 70% osób jadących autobusem. Oprócz nich było jesczze 12 dzieci. Ile osób jechało autobusem?

b) Pani Kasia otrzymała 120 zł podwyżki, co stanowiło 20% jej dotychczasowej pensji. Ile wynosi jej nowe wynagrodzenie ?

c) Po obniżce cen o 10% za kurtkę zapłacono 360zł. Ile kosztowała ta kurtka przed obniżka?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:56:27+01:00
A.
100%-70%=30%←dzieci
12 dzieci=30% jadącyh
30% :3=10%
12:3=4 osoby
10%=4 osoby
4×10=40 osób
Odp.:Autobusem jechało 40 osób.
b.
120zł=20% pensji
120zł:2=60zł
60zł=10%
60zł×10=600zł
600zł+120zł=720zł
Odp.:Jej nowe wynagrodzenie wynosi 720zł.
c.
360zł=90% całej ceny
360zł:9=40zł
40zł=10%
360zł+40zł=400zł
Odp.:Ta kurtka przed obniżką kosztowała 400zł.
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T18:56:51+01:00
A) Było 40 dorosłych a w sumie jechalo 52 osoby

100% - x
30%-12

100% * 12
------------=40 40+12=52
30%


B 120 * 100% nad 20% = 600 600+120=720 zł

c 360 * 100% nad 90% = 400zł