Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:03:20+01:00
Gady mają:suchą skórę ,zrogowaciały zewnętrzny naskurek.zęby,są jajorodne,mają dużą powierzchnię płuc,która umożliwia im poprawną wymianę gazową
ptaki:Przekształcone przednie kończyny w skrzydła,temperatura ciała 39-42stopni C,pióra,łuski na nogach
ssaki,skóra wytwarza ssaką paznokcie,włosy,rogi,kopyta,ssą mleko matki po urodzeniu,są stałocieplne
płazy:np.żaba ma śluz na skórze,na początku jest jajko,potem kijanka,potem dorosła żaba.
O płazach to zbytnio nie wiem,ale napisałam co wiem.Bardzo się starałam myślę że pomogłam
PS:to nie jest z neta tylko z przyrody z głowy.pozdro;)
2010-03-04T19:07:48+01:00
PŁAZY
płazy-są płazy ogoniaste, płazy bezogonowe, płazy beznogie.
Cechy płazów:
-płazy są zmiennocieplne
-na okres zimowy zapadają w sen zimowy
-sa kregowcami
-ciało pokryte nagą i wilgotną skórą

GADY
cechy gadów-
-gady są jajorodne
-nalezą do kręgowców


PTAKI
cechy ptaków:
-stałocieplne
-ciało pokryte piórami
-skóra pozbawione gruczołów
-obecność dzioba

SSAKI
cechy ssaków:
-gruczoły mleczne
-sierść