Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:05:01+01:00
X - zarobek pani Kowalskiej
x + 200 - zarobek pana Kowalskiego
(x + x + 200)12 = 48000
(2x + 200)12 = 48000
24x + 2400 = 48000
24x = 48000 - 2400 = 45600
x = 45600/24 = 1900 zł
x + 200 = 1900 + 200 = 2100 zł
odp
pani Kowalska 1900 zł, pan Kowalski 2100 zl
2010-03-04T19:06:48+01:00
X-pan kowalski |1900
x+200-pani kowalska |1900+200=2100
12*(x+x+200)=48000
12x+12x+2400=48000
24x=48000-2400
24x=45600|:24
x=1900
2010-03-04T19:07:46+01:00
Pani Kowalska x
Pan Kowalski y
Suma zarobków rocznie 48 000
Suma zarobków miesięcznie 48 000/12= 4 000 zł

x=y+200
x+y=4000

y+200+y=4000
2y=4000-200
2y=3800
y=1900 zł
x=y+200=1900+200=2100 zł

Pani Kowalska x=2100 zł
Pan Kowalski y=1900 zł

Spr.

12 miesięcy*( 2100 zł+1900 zł)=12*4 000=48 000 zł rocznie

Odp.

Pan Kowalski zarabia miesięcznie 1900 zł, a Pani Kowalska 2100 zł.