Oblicz ile pracy musisz wykonać aby zużyć całkowicie energię po zjedzeniu 1 pączka.
[Trzeba znaleźć ile kcal ma pączek i odpowiednio po przeliczać. Powiem iż teraz na fizyce mam pracę i jej jednostki a wzór którym się posługiwaliśmy był W=delta S]

Proszę o szybkie rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T21:20:32+01:00
Wartość energetyczna 100g pączka wynosi 426kcal. W dietetyce 426 kcal to 426 kalori, jednak w fizyce zapis kcal oznacza kilokalorie czyli 1000 kalorii. Tak więc zapiszmy to fizycznym językiem: "Wartość energetyczna 100g pączka wynosi 426cal".
Całą tę energię należy zamienić na pracę:
W = E
Według tablic:
1 cal = 4,1868 J
czyli:
W = 426 * 4,1868 J = 1783,5768 J

Odp. Po zjedzeniu 100 gramowego pączka możemy wykonać pracę 1783,5768 J.

pozdrawiam
kamas248
2010-03-05T22:09:50+01:00
1 pączek - 340 kcal (o mój Boże... :D )

1 kcal = 4,184 kJ
340 kcal = 340 * 4,184 kJ = 1422,56 kJ = 1422560J

Odp: Aby spalić jednego pączka musimy wykonać o zgrozo pracę 1422560 J.