1.Jedna przekątna rombu ma długość 24,6 cm , a druga jest trzy razy krótsza. Oblicz pole tego rombu.

2.Wysokość rombu jest równa 14 dm , a bok rombu jest o 10 cm dłuższy.Oblicz , ile metrów kwadratowych ma pole tego rombu.

Proszę rozwiązać oba zadania oraz napisać też wasze obliczenia!
Wybiorę najlepszą! Z góry dzięki ! :)

3

Odpowiedzi

2010-03-04T19:10:28+01:00
1.
24,6cm÷3=8,2cm
P=24,6×8,2÷2=201,72÷2=100,86cm²

2.
14dm+10cm=15dm
P=15dm×15dm=225dm²
1 3 1
2010-03-04T19:11:03+01:00
1.Obliczam dł. drugiej przekątnej.
24,6cm:3=8,2cm
Obliczam pole rombu.
P= (d1*d2):2
P=(24,6cm*8,2cm):2
P=201,72cm2
2.14dm=14*0,1m=1,4m
10cm=10*0,01m=0,1m
Obliczam pole rombu.
P=a*h można skorzystać też z pola na równoległobok
P=1,4m*0,1m=0,14m2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:16:18+01:00
1.
24,6cm ÷ 3cm = 8,2
P= e × f ÷ 2 =24,6cm × 8,2cm ÷ 2 = 201,72cm² ÷ 2 = 100,86cm²
odp. Pole tego rombu wynosi 100,86 cm²

2.
10 cm = 1 dm
14dm+1dm = 15dm
P= a × h = 15dm × 14dm = 210dm²
210dm² = 2,1 m²
Odp. pole tego rombu ma 2,1m².