Odpowiedzi

2010-03-04T19:08:48+01:00
Chełbia rozmnaża się poprzez przemianę pokoleń. Osobniki męskie wytwarzają plemniki, natomiast żeńskie – komórki jajowe. Kiedy dojdzie do połączenia się komórki z plemnikiem, tworzy się larwa planula, która osiada na dnie. Z niej tworzy się polip – pokolenie bezpłciowe, który rozwija się powoli. Kiedy polip rozwinie się w pełni, będzie składał się z krążków, czyli będzie strobilą. Drogą strobilizacji (odrywania się w wyniku poprzecznych podziałów) odrywają się efyry, czyli młode chełbie, pokolenie płciowe. Chełbia modra może rozmnażać się także w sposób pączkowania – z polipu rodzi się następny polip (mały) który dorasta i strobilizuje się lub zapuszcza nowy pąk. Gdy efyra (krążek) oderwie się od polipa (mającego kilka krążków) po upływie czasu zamienia się on (efyra) w meduzę.

PS. Jest dobrze mam tak w zeszycie do biologi.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:10:39+01:00
Chełbia modra rozmnaża sie płciowo, występuje regularna przemiana pokoleń. Jej polipy są niewielkie, rozmnażają się bezpłciowo przez strobilizację, a meduzy płciowo tworząc planuję, z której rozmnażają się polipy, potem znów meduzy i tak w kółko.
7 2 7