Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:30:57+01:00
Dziedzina wyrażeń;
a)
( -3 x²) / x
x ∈ R \ { 0}
b)
[5 x - 19] / [3x +9]
x ∈ R \ {-3}, bo 3*(-3) + 9 = 0
c)
[6 x +8] / [x² - 9] = [6 x + 8] / [(x+3)*(x -3)]
x ∈ R \ {-3; 3}
d)
[3 x² - 12]/ [x² + 1]
x ∈ R , bo x² + 1 > 0 dla dowolnej liczby rzeczywistej x

Czy liczba 2 należy do dziedziny wyrażenia?
a)
Tak, bo 2² +4*2 + 4 = 16 ≠ 0
b)
Nie , bo 2² - 5*2 +6 = 0
c)
Nie, bo 2⁵ - 2⁴ -10*2 + 4 = 32 - 16 - 20 +4 = 36 - 36 = 0


2010-03-04T19:33:44+01:00
A)x∈R\{0}
b)x∈R\{-3}
c)x∈R\{3,-3}
d)x∈R, bo x²+1>0 dla każdego x

2
a)tak, bo 2²+4*2+4≠0
b)nie, bo 2²-5*2+6=0
c) nie, b0 2⁵-2⁴-10*2+4=0 edytowałam, bo pomyliłam znak