Z1.
Z podanych niżej cech wybierz i podkreśl te, które są charakterystyczne dla ssaków:
*stałocieplność
*zmiennocieplność
*wykształcenie ucha zewnętrznego z małżowiną
*ciało pokryte zrogowaciałą skórą
*ciało pokryte włosami
*karmienie potomstwa mlekiem
*brak opieki nad potomstwem
*żyworodność
*jajorodność

z2.wypisz funkcje jakie pełni skóra ptaków ( 5)

3

Odpowiedzi

2010-03-04T19:10:42+01:00
Stałocieplność
wykształcenie ucha zewnętrznego z małżowiną
ciało pokryte włosami
karmienie potomstwa mlekiem
żyworodność
---
pomaga w utrzymowaniu stałej temp. ciała.
narząd dotyku
3 3 3
2010-03-04T19:12:56+01:00
1. zmiennocieplność, karmienie potomstwa mlekiem, żyworodność, wykształcenie ucha zewnętrznego z małżowiną
2.pomaga w utrzymaniu stałej temperatury ciała, termoregulacja, ochrona, unerwienie, tkanka tłuszczowa jest to izolator ciepła -chroni organizm przed szkodliwmi czynnikami środowiska, odczuwanie bodźców
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:16:32+01:00
Zad1

stałocieplność
wykształcenie ucha zewnętrznego z małżowiną
ciało pokryte włosami
karmienie potomstwa mlekiem
żyworodność

zad2
pomaga w utrzymaniu stałej temp. ciała
odczuwa bodźce
zmysł dotyku
ochrona przed uszkodzeniami
tkanka tłuszczowa izoluje ciepło

wszystko idealnie ;*
proszę o naj ;*****
9 4 9