Odpowiedzi

2010-03-04T19:15:55+01:00
Drewno:
zbudowane z cieńkościennych żywych rurek sitowych.Dostarcza wytworzony w liściach pokarm komórkom tkanek korzenia.

Łyko:
Komórki zwężające się na końcach, zachodzące na siebie i połączone ze sobą wieloma jamkami.U roślin nagonasiennych przenoszą wodę i substancje mineralne, są mniej sprawne niż naczynia.

;))
13 2 13
2010-03-04T19:21:32+01:00
Budowa drewna :
-zbudowane z długich, martwych oraz pustych w środku komórek w kształcie rur, połączonych ze sobą jak rury wodociągowe.
Funkcje drewna :
-przewodząca (przewodzi głównie wodę wraz z rozpuszczonymi w niej substancjami od korzeni do liści, kwiatów i owoców)

Budowa łyka :
-zbudowane z żywych komórek, które - podobnie jak komórki drewna są połączone ze sobą w długie pasma.
Funkcje łyka :
- odpowiada za rozprowadzanie produkowanych w liściach substancji odżywczych

Ułożenie
Komórki miękiszu, KOMÓRKI DREWNA, tkanki wzmacniające, tkanki twórcze, KOMÓRKI ŁYKA, tkanki wzmacniające, komórki skórki
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T19:23:27+01:00
- budowa drewna i łyka
- funkcje drewna i łyka

Drewno transportuję wodę i rozpuszczone w niej sole mineralne z korzeni do pozostałych części rośliny. Jest zbudowane z wydłużonych, walcowatych komórek, które nazywamy członami naczyń.
Łyko przewodzi związki organiczne powstałe w procesie fotosyntezy z liści do wszystkich organów. Składa się z żywych komórek o bardzo dużych wodniczkach, otoczonych cienką warstwą cytoplazmy.
Drewno i Łyko są to tkanki przewodzące.

- ułożenie naprzemianległe drewna i łyka
Komórki miękiszu, komórki drewna, tkanki wzmacniające, tkanki twórcze, komórki łyka , tkanki wzmacniające, komórki skórki ( zamieszczę Ci rysunek może się przyda to notatki - lastcan.jpg ;)

Liczę na naj ;)

46 1 46