Odpowiedzi

2010-03-04T19:12:40+01:00
Relacja, która jest żywym opisem ludzi i zdarzeń, znanych autorowi z własnej obserwacji, dokonanej podczas podróży lub wywiadu
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T19:13:24+01:00
Reportaż - gatunek literacki z pogranicza publicystyki, literatury faktu i literatury pięknej

W zakresie sposobu prezentacji wydarzeń reportaż powinien cechować się obiektywizmem, rzetelnością i wiernością wobec przedmiotu narracji. Z drugiej strony reportaż jest subiektywny, zawiera ocenę, opinie autora na dany temat (niekiedy jedynie sugestie). Reportaż może zawierać cytaty, wypowiedzi świadków zdarzenia, tematem reportażu może być wszystko, co przykuwa uwagę, ważny jest problem i bohater. Reportaż można pisać w czasie teraźniejszym, co nadaje tempa relacji, wywołuje w czytelniku wrażenie obserwacji opisywanego wydarzenia.
1 5 1