Odpowiedzi

2010-03-04T19:18:29+01:00
Zastosowanie alkinów:
a)acetylen jest surowcem do przemysłowego otrzymywania aldehydu octowego w tzw. reakcji Kuczerowa, katalizowanej przez siarczan rtęciowy;
b).acetylenstosowany jest do produkcji chlorku winylu, chloroprenu;
c).acetylen stosowany jest do cięcia i spawania metali;
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:23:20+01:00
Zastosowanie:

-do otrzymywania alkanów;

-do produkcji polimerów;

-do otrzymywania gliceryny;

-do wyrobu folii opatrunkowych;

-stosowany jest do wyrobu tworzyw sztucznych;

-jest uniwersalnym rozpuszczalnikem służącym do do prania na sucho i do ekstrakcji;

Proszę bardzooo:))
18 4 18