Odpowiedzi

2010-03-04T19:23:41+01:00
A.) x+y=3 /*2
x-2y=6

2x+2y=6
+ x-2y=6

2x+2y+x-2y=6+6
(skreślasz przeciwne wspólczynniki -2y i 2y)
3x=12 /3
x=4

x=4
x+y=3

x=4
y=3-4

x=4
y=-1

B.)
x - y = 5
3x + 4y = 8

x-y=5 /*4
3x+4y=8

4x-4y=20
+ 3x+4y=8

4x-4y+3x+4y=20+8
(skreślasz przeciwne wspólczynniki -4y i 4y)
7x=28 /7
x=4

x=4
x - y = 5

x=4
-y=5-4

x=4
-y=1 /*(-1)

x=4
y=-1

sorki ze tylko 2 ale czasu nie mam ;]

informuje ze to zadanie mialo byc rozwiązane metodą przeciwnych wspólczynników ;]


5 3 5
2010-03-04T19:34:44+01:00
A) x + y = 3
x - 2y = 6
_____________
-3y=-3 / (-3)
y=1

x + y = 3
x+1=3
x=3-1
x=2


b) x - y = 5 |*4
3x + 4y = 8

4x-4y=20
3x + 4y = 8
____________
x=12

x - y = 5
12-y=5
y=12-5
y=7



c) 2x - 3y = -5
- x + 5y = 6 |*2

2x - 3y = -5
-2x+10y=12
_____________
7y=7 /7
y=1

- x + 5y = 6
-x+5=6
-x=6-5
-x=1 |*(-1)
x=-1



d) 3x - 3y + 3 = 0
x + 1/2y - 2 = 0 |(-3)

3x - 3y + 3 = 0
-3x-3/2y+6=0
____________
-4,5-3y=0
-3y=4,5 \(-3)
y=-3/2

x + 1/2y - 2 = 0
x-3/4-2=0
x=3/4+2
x=2¾


e) 4x - 2y = 6 |*3
3x + 6y = 12

12x-6y=18
3x + 6y = 12
____________
9x=6/ 9
x=2/3

3x + 6y = 12
2+6y=12
6y=10/6
y=1 ⅔

f) 3x - 4y = 14 |*2
-2x + 7y = -18 |*3

6x-8y=28
-6x+21y=-54
_____________
-29y=82 /-29
y=2 i 24/29

3x - 4y = 14
3x-2 i 24/29=14
3x=14-2 i 24/29
3x=11 i 5/29 /3
x=11 i 5/29 /3
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:39:29+01:00
A) x + y = 3
x - 2y = 6

-3y=-3 / (-3)
y=1

x + y = 3
x+1=3
x=3-1
x=2


b) x - y = 5 |*4
3x + 4y = 8

4x-4y=20
3x + 4y = 8

x=12

x - y = 5
12-y=5
y=12-5
y=7



c) 2x - 3y = -5
- x + 5y = 6 |*2

2x - 3y = -5
-2x+10y=12

7y=7 /7
y=1

- x + 5y = 6
-x+5=6
-x=6-5
-x=1 |*(-1)
x=-1



d) 3x - 3y + 3 = 0
x + 1/2y - 2 = 0 |(-3)

3x - 3y + 3 = 0
-3x-3/2y+6=0

-4,5-3y=0
-3y=4,5 \(-3)
y=-3/2

x + 1/2y - 2 = 0
x-3/4-2=0
x=3/4+2
x=2¾


e) 4x - 2y = 6 |*3
3x + 6y = 12

12x-6y=18
3x + 6y = 12

9x=6/ 9
x=2/3

3x + 6y = 12
2+6y=12
6y=10/6
y=1 ⅔

f) 3x - 4y = 14 |*2
-2x + 7y = -18 |*3

6x-8y=28
-6x+21y=-54

-29y=82 /-29
y=2 i 24/29

3x - 4y = 14
3x-2 i 24/29=14
3x=14-2 i 24/29
3x=11 i 5/29 /3
x=11 i 5/29 /3
3 2 3