Kwadrat i trójkat mają takie same pola. Bok kwadratu ma te samą dlugosc co jeden z bokow trojkata, a wysokosc trojkata poprowadzona na ten bok jest rowna 12.oblicz pole tego trojkata. Bardzo bym prosil o wypisane danych z gory wielkie dzieki.;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:20:01+01:00

Pole trójkąta=Pole kwadratu
Pt= 1/2 a * h
Pt= 1/2 a * 12
Pt=6a
Pk= a2(kwadrat)
6a=a2
a=6
Pt= 36 cm3(sześciennych)
2010-03-04T19:27:19+01:00
PΔ= 1/2 a * h
PΔ= 1/2 a * 12
PΔ=6a
Pk= a²
6a=a²
a=6
Pt= 36 cm³
1 5 1