Cześć; D potrzebuje rozwiązanie do dwóch działań z ułamkami piętrowymi ;( mam nadzieje że mi pomożecie ; D

a)
5/6 - 1/2
----------
2/3 - 1/2

b)
0,6
----------
(5/2-5/3) : 6

/ kreska ułamkowa
------ kreska ułamkowa(bo przecież jest to ułamek piętrowy)

pliss...! daje naj ..!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:25:22+01:00
A)=5/6-3/6=2/6=1/3
2/3 - 1/2=4/6-3/6=1/6
(1/6)/(1/3)=1/6*3=1/2

b) (5/2-5/3) : 6=(15/6-10/6):6=5/6*1/6=5/36

0,6 6/10
----- = ------- = 6/10 * 36/5= 216/50
5/36 5/36
2010-03-04T19:25:46+01:00
5/6 - 1/2
-----------
2/3 - 1/2
Sprowadzamy do wspólnego mianownika czyli:
5/6-3/6
-------------
4/6 - 3/6
= 2/6
-------
1/6
= 2/6 : 1/6= 2/6 *6/1=12/6=2

b.
0,6
----------
(5/2-5/3) : 6

0,6
-------
(15/5-10/6):6
= 0,6
----------
5/6 :6

0,6: 1/6 = 6/10 ; 1/6= 6/10 * 6/1 = 36/10= 3,6