Odpowiedzi

2010-03-04T19:24:52+01:00
FORMY OPIEKI RYB NAD POTOMSTWEM
Samiec wraz z samicą przygotowują miejsce do złożenia jaj. Samica czyści podłoże a samiec stoi na straży, odpędzając intruzów. Rodzice bardzo dużo czasu poświęcają opiece nad ikrą. Samica stoi nad nią wachlując ją płetwami, zapewniając w ten sposób przepływ natlenionej wody nad ikrą. Pilnowaniem gniazda i terytorium wokół niego zajmuje się samiec, demonstrując swą potężność, poprzez napinanie płetw i drżenie ciała. Innym przykładem jest ciernik żyjący w naszych wodach, który buduje gniazdo między roślinami występującymi na dnie zbiornika. Budową gniazda i opieką nad potomstwem zajmuje się samiec. Do gotowego gniazda zapędza samicę, która po złożeniu jaj odpływa i nie interesuje się nimi.
32 3 32
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:42:19+01:00
Przykładem mogą być pielęgnice. Samiec wraz z samicą przygotowują miejsce do złożenia jaj. Samica czyści podłoże a samiec stoi na straży, odpędzając intruzów. Rodzice bardzo dużo czasu poświęcają opiece nad ikrą. Samica stoi nad nią wachlując ją płetwami, zapewniając w ten sposób przepływ natlenionej wody nad ikrą. Pilnowaniem gniazda i terytorium wokół niego zajmuje się samiec, demonstrując swą potężność, poprzez napinanie płetw i drżenie ciała. Innym przykładem jest ciernik żyjący w naszych wodach, który buduje gniazdo między roślinami występującymi na dnie zbiornika. Budową gniazda i opieką nad potomstwem zajmuje się samiec. Do gotowego gniazda zapędza samicę, która po złożeniu jaj odpływa i nie interesuje się nimi.


Proszę ;*** ! ;DD

I licze na najjj ;ddd
31 4 31