Odpowiedzi

2010-03-04T19:25:07+01:00
Liczymy to z pitagorasa ;)

a kw. _+ b kw. = c kw.

a kw + 5 kw. = 13 kw .
a kw + 25 = 169
a kw = 169 - 25
a = pierw z 144 to jest 12

czyli wysokość ma 12 cm
2010-03-04T19:26:48+01:00
Najlepiej jest z twierdzenia Pitagorasa... czyli
h^2 + 5^2 = 13^2
h^2 + 25 = 169
h^2 = 144
h = 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:30:32+01:00
Skoro podstawa jest rowna 10cm (13-3), gdy narysujesz wysokosc, polowa podstawy=5cm. Uzywasz twierdzenia pitagorasa czyli:

5² + h² = 13²

h² = 169 - 25

h = √144 => 12

h=12