Zapisz jak najwięcej wypowiedzeń z orzeczeniami wyrażonymi czasownikiem w stronie czynnej dotyczących tego, co robi rycerz i jego giermek, oraz z orzeczeniami wyrażonymi czasownikiem w stronie biernej a tym, co dziej się ze zbroją, mieczem, tarczą itp.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:01:25+01:00
Rycerz podczas walki wymachuje mieczem.
Próbuje z całych sił pokonać przeciwnika.
Przewiduje jego następny ruch.
Nie daje się zaskoczyć.
Natomiast giermek wiernie mu służy.
Dba także o jego konia.
Zawsze wypełnia wszystkie rozkazy swego pana.


Tarcza jest parawanem, za którym można się schować.
Miecz i tarcza są atrybutami każdego rycerza.
Po walce miecz zostaje schowany do pochwy.
Podczas długiej walki zbroja staje się nieznośnym ciężarem.
70 3 70
2010-03-04T20:37:55+01:00
Rycerz walczy w obronie ojczyzny.
Rycerz posługuję się mieczem i tarcza.
Rycerz jest wierny swemu władcy.
Rycerz ginie na polu walki.
Rycerz składa przysięgę.
Rycerz wielbi damę swego serca.
Giermek jest posłuszny swemu panu.
Giermek służy rycerzowi.
Giermek pomaga swemu panu.
Giermek czyści zbroję.

Zbroja jest czyszczona przez giermka.
Zbroja jest zakładana podczas bitwy lub walki.
Zbroja jest używana jako ochrona dla rycerza.
Miecz jest władany przez rycerza.
109 4 109