Odpowiedzi

2010-03-04T19:33:15+01:00
A)
hiena i lew
wieloryb i pąkle
wróble i bociany
b)
bąkojad i bawół
krab pustelnik i ukwiał
mrówki i mszyce
c)
termity i wiciowce
bakterie brodawkowe i rośliny motylkowe
rośliny owadopylne np. tulipan i owady np. pszczoła
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:54:44+01:00
MUTUALIZM:
storczyki i grzyby
termity i ich fauna jelitowa
przeżuwacze i ich bakterie jelitowe

KOMSALIZM
lew i hiena
rekin i podnawka
lew i sęp

PROTOKOOPERACJA:
krab pustelnik i ukwiał
jamochłonów (ukwiały) z krabami pustelnikami.
mrówki i mszyce
1 5 1
2010-03-04T20:15:14+01:00
A) komensalizm:
- rekin i podnawka,
- współżycie różanki i małża,
- hiena i lew.
b) protokooperacja:
- ukwiał z rakiem pustelnikiem,
- bąkojad i nosorożec,
- mrówki i mszyce.
c) mutualizm:
- mrówki ogrodniczki i grzyby,
- babka i krewetka,
- mikoryza, związek rośliny z grzybem.
1 5 1