Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:35:32+01:00
Krzyżacy są zakonem niemieckim

burg - to z niemieckiego znaczy miasto.
marien - od Maryi (matki jezusa)
Tak więc marienburg znaczy miasto Maryi.
A nazwali je tak dlatego, że pełna nazwa zakonu brzmi: Zakon Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie.
Szczególną cześć oddawali oni właśnie tej Pani.
98 4 98
2010-03-04T20:01:43+01:00
Marienburg to niemiecka nazwa Malborka, którą nadali miastu Krzyżacy. Nazwa ta bezpośrednio nawiązuje do nazwy zakonu krzyżackiego. Jego pełna nazwa brzmi: Zakon Szpitalna Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie. Marienburg więc oznacza coś jakby "miasto Maryjne".
143 4 143