Odpowiedzi

2009-10-21T11:24:23+02:00
R=5m
r₁=0,2*5=1

P pierścienia= πr²-πr₁²=π(25-1)=24π
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T12:11:46+02:00
R=5m
promien wycietego kola
r=80%R=80/100x 5= 4m


czyli pole pierscienia jest rowne roznicy pol kola o promieniu 5m i kola o promieniu 4 m, czyli

P=Pix25-Pix16=9Pi
2009-10-21T12:32:18+02:00
Srednica ma 10m wiec promien r ma 5 m Pole duzego koła=π²=π×5²=25πm² teraz jesli promien znmiejszymy o 20% to te r bedzie sie=0,8r czyli 0,8×8m=4m i pole tego mniejszego koła=πr²=π×4²=16πm² teraz od pola duzego odejmujesz małe pole i masz pole pierscienia czyli 25π-16π=9πm²-pozdrawiam
2 5 2