Odpowiedzi

2010-03-04T19:45:23+01:00
1. nerka-oczyszcza krew
2. moczowod-odprowadza mocz do pecherza
3. pecherz moczowy-magazynuje duza ilosc moczu przez krotki czas
4. cewka moczowa-usuwa mocz na zewnatrz organizmu
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:49:59+01:00
1. NERKI- usuwają uboczne produkty przemiany materii i utrzymują bilans wodny organizmu
2. Kora nerki
3. Rdzeń nerki
4. Miedniczne nerkowa- stanowi łącznotkankowy woreczek będący początkowym odcinkiem moczowodu
5. Moczowód- łączy nerki z pęcherzem
6. Pęcherz moczowy- posiada wypieracze moczu
7. Cewka moczowa- wyprowadza mocz na zewnątrz organizmu
8. Nadnercze
9 4 9