Odpowiedzi

2010-03-04T19:51:56+01:00
X-wiek jubilata

(x-15)×(x+15)=1845-x
x²+15x-15x-225=1845-x
x²+x-2070=0
Δ=1+8280=8281
√Δ=91
x1=-1-91/2=-92/2=-46 to raczej nie wchodzi w rachube (trudno co by kto mial ujemny wiek :P)
x2=-1+91/2=90/2=45
odp1:jubilat mial wowczas 45 lat
1845-45=1800
odp2:urodzil sie w 1800roku
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:56:54+01:00
X-wiek jubilata w 1845r
x-15 wiek zprzed 15 lat
x+15 wiek za 15 lat
1845-x - rok urodzin jubilata

(x-15)(x+15)=1845-x
x kwadrat-225=1845-x
x kwadrat+x=2070
x=45

1845-45=1800
odp:jubilat ma 45 lat i urodził się w 1800 roku
1 5 1