Odpowiedzi

2009-10-21T11:50:33+02:00
20 chłopców 20%
x osob 100 %

i z proporcji mamy 20X100%/20%=32

czyli wszystkich jest 32 osoby, w takim razie dziewczyn jest 32-20=12
2 4 2
2009-10-21T11:51:10+02:00
Ja bym to rozwiązała z proporcjii

100% to cała klasa
62,5 % to chłopcy wiec dziewczęta to 100% - 62,5 % = 37, 5 %

20 - 62,5 %
x - 37,5 %

x = 37,5 % * 20 / 62,5 % = 12

odp w klasie jest 12 dziewcząt
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T11:54:38+02:00
20 chłopców- 62,5% klasy
cała klasa- 100%

20 ch.- 62,5%
klasa- 100 %,
po skosie układasz proporcje

klasa= (20•100%):62,5%= 2000:62,5= 32 uczniów całej klasy

dziewczynki= 100%- 62,5%, bo:
dziewczynki + chłopcy= cała klasa (100%), czyli:
dziewczynki= 37,5% klasy

32 ucz.-100%
x dz.- 37,5%, układasz proporcje po skosie

x dz.= (32•37,5%):100= 1200:100= 12 dziewczynek

Odp: w tej klasie jest 12 dziewczynek.
1 4 1