Odpowiedzi

2009-10-21T11:58:31+02:00
Trzeba zamienić jednostki:
3dm= 30cm
7dm=70cm
8dm=80cm

i teraz
k(skala podobieństwa)=80/16= 5
albo
k=70/14=5
albo30/6=5 (obojętnie, które boki weźmiemy)
odp. Skala podobieństwa tych trójkątów wynosi 5.

Pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T12:11:52+02:00
Dłuższe boki-zamieniamy na takie same jednostki:
3dm, 7dm, 8dm
3 dm- 30 cm.
7 dm- 70 cm.
8 dm- 80 cm.

krótsze boki:
6cm, 14cm,16cm

następnie aby obliczyć podobieństwo figur bierzemy odpowiednio 2 boki (krótszy i dłuższy) z tym, że:
pierwszy jak i drugi bok muszą być najkrótsze, a w tym przypadku to:
30cm.:6cm=5

pierwszy i drugi bok muszą być średnie, czyli:
70 cm: 14 cm.= 5

pierwszy i drugi bok muszą być najdłuższe, czyli:
80cm:16 cm= 5

Odp: podobieństwo tych figur wynosi 5 ;)
1 5 1