Odpowiedzi

2010-03-04T20:05:07+01:00
20-12 8
-------- = ---- = 4
2 2

x=4
2x=8 (ramię trapezu)
h= x√3=4√3

Ob= 12+8+8+20=48 (cm)

(a+b) * h (12+20) *4√3 32 *4√3
P= ------------- = ----------------- = ------------ = 64√3 (cm²)
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:06:01+01:00
2010-03-04T20:07:54+01:00
Obliczam a.
(20cm-12cm):2=4cm
Obliczam dł. ramienia
4cm*2=8cm
Obliczam wysokość trapezu.
h=a√3
h=4√3
Obliczam obwód trapezu.
Obw.=12cm+20cm+8cm+8cm=48cm
Obliczam pole trapezu.
P = [(a+b)*h]:2
P=[(12cm+20cm)*4√3]:2
P=136√3cm2:2
P=68√3cm2