Odpowiedzi

2010-03-04T19:52:00+01:00
2/5x=240
x=240÷2/5=240*5/2=1200/2=600
odp 600
2010-03-04T19:52:15+01:00
1/5 książki jest równe 240 stron, więc jeżeli pomnożymy ilość pozostałych stron przez pięć, wyjdzie, ile stron ma cała książka.

240 * 5 = 1200

Odp. Ta książka ma 1200 stron.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T19:55:42+01:00
X- liczba wszystkich strony w książce
2/5x- liczba stron przeczytanych
240=3/5x- liczba stron, które zostały do przeczytania

3/5x=240 |*5
3x=1200
x=400
1 5 1