Odpowiedzi

2010-03-04T19:57:58+01:00
V = Pp * H
V= 4*3 * 5
V = 60 cm3

Pc = 2ab + 2aH+2bH
Pc= 2*4*3+2*3*5+2*4*5
Pc = 24 + 30 + 40
Pc = 94 cm2





2010-03-04T20:01:08+01:00
Pc= 2Pp+pB
Pp= 3*4 = 12 cm kw.
Pb = 3*5 = 15 15*2=30
pb2= 4*5 = 20 20*2 = 40 cm kw.

Pc =2*12 + 30 + 40 = 94 cm kw


V= Pp*H
V= 12 *5 = 60 cm sześciennych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:02:13+01:00
Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość graniastosłupa czworokątnego o krawędziach podstawy 3 cm i 4cm, a wysokość 5cm.
a=cm3;b=4cm;h=5 cm
OK...Obliczamy pole pow. podstaw
Pp=2(a*b)
Pp=2(3*4)
Pp=2*12=24 cm² (dwie podstawy; pole jednej 12 cm²)

Pole pow. ścian bocznych
Pb=2(a*h)+2(b*h)
Pb=2(3*5)+2(4*5)
Pb=2*15+2*20=30+40=70 cm²

Pole całkowite
Pc=Pp+Pb
Pc=24+70=94 cm²

Objętość
V=a*b*h
V=3*4*5
V=12*5=60 cm³