Odpowiedzi

2010-03-04T20:08:58+01:00
Etanol od kwasu octowego
metanol od kwasu mrowkowego

odróznienie tych substacji w najprostrzy sposób, który nie wymaga uzycia jakich kolwiek substancji oraz sprzetu.
1-zapachowa. alkohol metylowy jak i etylowy maja podobny zapach takze latwo odrózni od podanych substancji, kwas octowy równiez ma specyficzny zapach.
2-papierek lakmusowy wykaze ze alkohole sa obojetne, kwasy zabarwia na czerwony i rozróznianie gotowe.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:11:27+01:00
Rozumiem, że nie chodzi o smak? ;-)
A na poważnie:
Dolać do próbki trochę alkoholu (może być wódka, spirytus), i wymieszać.
Jeśli zapach się nie zmieni, to był to alkohol. Jeśli zacznie pachnieć gruszkami, to był to kwas octowy. Jeśli zacznie pachnieć truskawkami lub cytrynami, to był to kwas mrówkowy.
3 2 3