Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:08:26+01:00
Sprawdź, czy podana liczba spełnia dane równanie.
a) 2x+3=7 2
2*2+3=7
4+3=7
7=7 Spełnia
b) 13-x=6 -7
13-(-7)=6
13+7=6
20=6 nie spełnia
c) 2x+5=26 1
2+5=26
7=26 NIE SPEŁNIA
d) 31x-30=30 1
31-30=30
1=30 nie spełnia
e) 2x+1=2 ½
2*(1/2)+1=2
1+1=2
2=2 spełnia
f)12(x-1)=12 2
12(2-1)=12
12*1=12
12=12 spełnia
2010-03-04T20:10:20+01:00
A) 2x+3=7
2
2x=7-3
x=2-spełnia
b) 13-x=6
-7
-x=-13+6
-x=-7
x=7-nie spełnia

c) 2x+5=26
1
2x=26-5
x=10,5-nie spełnia
d) 31x-30=30
1
31x=60
x=1,93-nie spełnia
e) 2x+1=2
½
2x=1
x=½-spełnia
f) 12(x-1)=12
2
12x-12=12
12x=24
x=2-spełnia