Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:36:08+01:00
Witamina a (retinol)
Pełni w organizmie wiele ważnych funkcji jest niezbędna do normalnego podziału komórek i rozwoju, w utrzymaniu prawidłowego stanu błony śluzowej dróg oddechowych, przewodu pokarmowego i przewodów moczowych, Jest ważna do prawidłowego rozwoju płodu. Niedobór witaminy a powoduje ogólne wysuszenie błon śluzowych, wzrost zagrożenia infekcjami. Witamina B1 (tiamina) występuje wieprzowinie w pełnym ziarnie zbóż i ziemniakach, niedobór może prowadzić do utraty łaknienia obrzmienia kończyn powiększenia serca oraz zaburzeń nerwowych. Witamina B2 (ryboflamina) znajduję się w mleku mięsie drobiu jajkach objawy nie doboru obejmują zmiany w obrębie jamy ustnej i warg czyli pękanie warg zmiany zapalne na języku, przekrwienie gałki ocznej zmiany na twarzy czyli trądzik. Witamina C znajduje się w czarnej porzeczce papryce i owocach cytrusowych oraz w ziemniakach i truskawkach jeśli witamina ta przyjmowana jest w ilościach nie pokrywajacych zapotrzebowania może powodować to bolesność i zmiany zapalne dziąseł, uszczycę skóry powolne gojenie ran oraz zwiększona wrażliwość na infekcję
11 3 11
2010-03-04T20:36:46+01:00
Witamina A :
występowanie - żółte owoce i warzywa (na przykład marchew),masło,tran,jajka,sery

Znaczenie - bierze udział w procesie widzenia i prawidłowym funkcjonowaniu skóry,zapewnia wzrost i rozwój.

witamina C :

występowanie - owoce cytrusowe,pietruszka,porzeczka,dzika róża,surowe warzywa

Znaczenie - zwiększa odporność,przyśpiesza gojenie się ran,uczestniczy w rozwoju tkanki kostnej, ma właściwości bakteriobójcze.

7 4 7