Odpowiedzi

2010-03-04T20:23:34+01:00
Dzięki temu że przyjęliśmy chrzest inne kraje nie mogły na nas napadać. Wstąpiliśmy do państ chrześcijańskich i dzięki temu mieliśmy więcej praw, mogliśmy chandlować z krajami Europy itp.
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:35:33+01:00
Bezpieczeństwo (od chrztu Polski, cesarz Otton I nie mógł ,,wciągnąć'' Polski w swoje terytorium, by rozpocząć nawracanie pogan na chrześcijaństwo).
Umocnienie państwa Mieszka.
Pierwsza ,,współpraca'' z jakimś państwem (dzięki Dobrawie, żonie Mieszka z Czechami).
Przyjazd misjonarzy, którzy prowadzili min. korespondencje Mieszka, bo on sam był analfabetom.
Budowa zakonów i kościołów, które nauczały lud sprawnie uprawiać rolę, czytać i pisać (głównie zakonny).
20 3 20