Zadania:

1.Ptaki wędrowne podczas przelotów na zimowiska są narażone na wiele niebezpieczeństw. Podaj przykłady tych zagrożeń.

2.Podaj przyczyny corocznych wędrówek ptaków na zimowiska w okresie jesienno-zimowym.

3.Przedstaw propozycje sposobów ochrony ptaków.

THX:)!

2

Odpowiedzi

2010-03-04T20:24:03+01:00
1. np. latające samoloty, zagrożenia ze strony tubylców (o ile mi wiadomo, to bociany latają do Afryki), inne drapierzniki,

2. Brak pożywienia w kraju, niska temperatura,
3. Edukacja tubylców przez chrześcijańskich misjonarzy (przy okazji nawracania), znakowanie ptaków, wyznaczanie specjalnych tras powietrznych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:30:12+01:00
1.
- atakowanie drapieżników
- silny wiatr
- burze i wyładowania atmosferyczne
- intensywne opady
- kłusownicy
- zderzenia z samolotem
- wyczerpanie
- brak pożywienia.

2.
- brak pożywienia
- niska temperatura
- szansa przeżycia i wydania potomstwa.

3.
Myślę,że dobrym sposobem na to by ptaki przetrwały jest:
- opieka nad nimi
- Karmienie ich
- budowanie im karmników
- nie niszczenie gniazd
- czyszczenie karmników
- zabezpieczanie gniazd przed drapieżnikami



Myśle ze pomogłam:)
4 5 4